DIRECTOR PROIECT:

Nume

ALIN MIHAILESCU

Functie

DIRECTOR

Numar de  telefon

0248/2103.838

Numar de fax

0248/2103.838

Adresa postala

PITESTI, Bdul. REPUBLICII Bl.D6, Sc. A+b, mezanin

Adresa posta electronica

sansystemsind@gmail.com

PARTENERI IN PROIECT:

Numele organizatiei

SC SAN SYSTEMS INDUSTRY SRL PITESTI

Cod unic de inregistrare

RO 3113365

 

Numar de ordine in Registrul Comertului

J03/3562/1992

 

Nr. De la Registrul Asociatiilor si Fundatiilor

 

Coduri CAEN

4321

7219

Telefon

0248/2103.838

Fax

0248/2103.838

Adresa postala sediu principal

PITESTI, Bdul. REPUBLICII Bl.D6, Sc. A+b, mezanin

Adresa posta electronica

sansystemsind@gmail.com

Inregistrare in Registrul Potentialilor Contractori

DA

X

NU

 

Numele organizatiei

SC ASOCIATIA PENTRU INVENTICA IN MECANICA SRL

Cod unic de inregistrare

RO35530

Numar de ordine in Registrul Comertului

J40/7685/91

Nr. De la Registrul Asociatiilor si Fundatiilor

 

Cod CAEN

7219

Telefon

021/3358413

Fax

021/3358413

Adresa postala sediu principal

Matei Constantin nr.45 sect 5, Bucuresti

Adresa posta electronica

aim@aim-srl.ro

Inregistrare in Registrul Potentialilor Contractori

DA

X

NU

 

Milioane de anvelope uzate si gramezi de deseuri de pneuri (cca 6,5 milioane tone in tarile industrializate) trebuie sa fie eliminate in special in EU si USA. In Europa, anual, se produc cca 2,5 milioane de tone de deseuri de pneuri auto. In anul 2000, 30%, iar in anul 2003, 27%, din ele au fost eliminate la groapa de gunoi. In acelasi an, 2003, 24% au fost recuperate pentru energie, 25% au fost reciclate ca material, 13% au fost resapate, iar 11% au fost exportate. In urma aplicarii HG170/2004, in 2007, in Roamania, numai firma S.C. Eco Anvelope S.A. a colectat cca. 25000 pneuri uzate.

Este adevarat ca se fac eforturi pentru a produce energie termica/electricitate din aceste deseuri, totusi nu s-a realizat dezvoltarea unui plan sistematic de utilizarea deseurilor si pentru a creea o strategie de business pentru obtinerea electricitatii din acest deseu. Avand in vedere ca in ciuda crizei din prezent  in urmatorii ani putem asista la o explozie privind utilizarea autovehiculelor, problemele aparute se vor acutiza.

Pe de alta parte puterea calorica mare a pneurilor uzate de 35,6 MJ/kg, continutul mare de carbon de cca 80-89%, recomanda utilizarea energetica a acestui produs, iar necesitatea diminuarii emisiilor de noxe si obtinerea de energie electrica ieftina, recomanda ca valorificarea energetica a acestor deseuri sa se faca prin gazeificare.

In toata lumea s-au introdus acte normative pentru a impulsiona si stimula activitatea de reciclare, reutilizare, a acestor deseuri cu mare valoare energetica. In Romania prin HG170/2004 se stipuleaza:

Persoanele juridice care introduc pe piata anvelope noi si/sau anvelope uzate destinate reutilizarii sunt obligate:
a) sa colecteze anvelopele uzate, in limita cantitatilor introduse de ele pe piata in anul precedent;
b) sa reutilizeze, sa refoloseasca ca atare, sa resapeze, sa recicleze si/sau sa valorifice termoenergetic intreaga cantitate de anvelope uzate colectata”.

Proiectul propus va realiza un prototip al unei mici instalatii de gazeificare a pneurilor uzate maruntite la un diametru median de max 25 mm, intr-un singur reactor, prin incalzirea granulelor, introduse in reactor prin injectie de aer comprimat cu dispozitive puls-jet.

In reactor se parcurg practic doua etape: a) Piroliza pneurilor uzate care implica degradarea termica in absenta oxigenului. Produsele pirolizei sunt gazul de sinteza (singaz), lichidul pirolitic (oil) si carbunele (char); b) Gazeificarea carbunelui utilizand ca reactivi aerul/aburul sau apa pulverizata. Dupa racirea rapida a gazelor produse in reactor, condensarea gazelor condensabile si filtrarea gazului de sinteza obtinut, produsele utilizabile, finale vor fi: gaz de sinteza curatit, cu putere calorica superioara gazului metan, utilizat in motoare termice cuplate cu un generator electric pentru obtinerea energiei electrice si un combustibil lichid cu putere calorica asemanatoare motorinei ce va fi folosit in arzatorul propriu reactorului si/sau comercializat.

Pe langa reactorul propriu-zis (fig.3), prototipul va cuprinde si ansamblul instalatiei de racire a singazului, instalatia de curatare a singazului si rezervorul de stocare a singazului. Astfel proiectul se incheie cu realizarea unui combustibil cu putere calorica ridicata apt sa fie utilizat in etapa industriala in motoare termice pentru obtinerea electricitatii si caldurii.

Performantele obtinute vor fi comparate cu cele obtinute prin alte procese de gazeificare conventionale si de reciclare energetica a deseurilor de cauciuc folosite. Experienta castigata pe parcursul derularii proiectului va creea bazele exploatarii comerciale a deseurilor din cauciuc prin producerea unor instalatii mici si ieftine de producerea energiei electrice din deseuri de pneuri uzate.